אין ספק שהשלב הראשון והחשוב בעיצוב הוא לדעת עם מה אנו מתמודדים. הכוונה היא לחלל אותו אנו צריכים לעצב. צריך לחלק אותו כך שיתאים לצורך הבסיסי, למשל כחנות לממכר מוצרים מסוימים, ולאחר מכן התאמה לקונספט עיצובי נבחר.
עיצוב הקונספט אינו משנה את הצורך בעיצוב חנות שמטרתה למכור, הרי לא משנה מה יהיה הקונספט של העיצוב, אם זה חלל או טכנולוגיה, כל עוד לא מצליחים למכור כל ההשקעה בפרויקט תרד לטמיון.
מעצב חנויות מקצועי מגבש קונספט עיצובי בהתאם לייעוד, מפתח את הרעיון, מרחיב אותו ומחפש את המוטיבים של אותו רעיון שבהם אפשר לעשות שימוש.
מוטיבים אלו צריכים להתאים לסביבה החיצונית והפנימית, צריכים להתאים לצרכי הלקוח ולמגבלות השונות הקיימות בשטח. גם לאחר גיבוש הקונספט ניתן לממש סגנונות שונים בהתאם ללקוחות אליהם פונים- נשים, גברים, ילדים וכו'.
בהתאם לרוח הקונספט נבחר מוטיבים כללים שינחו את הקו המנחה בחנות. בחירת החומרים מהווה חלק מקשת הבחירות שנעשות בתהליך עיצוב החנות. ניתן לבחור ריצוף, ריהוט ואבזור מסוימים ליצירת אוירה מבוקשת. כמו כן בחירת הצבעוניות, התאורה, הטקסטורות השונות וארגון החלל יוצרים מגוון אפשרויות שונות.
לסיכום, עיצוב חנות בהתאם לקונספט מרכזי הוא נושא משמעותי לכן כשאתם צריכים לבחור מעצב שיבצע עבורכם את הרעיון ויגשים לכם חלום, בחרו את זה שיש לו מבחר עבודות מוכחות ויש לו את הידע והיכולת לאפשר לכם את מה שאתם רוצים ולתת ללקוחות שלכם, איכות, שרות טוב ואמינות!
יובל אליהו
מעצב פנים וחנויות - סטודיו ארטישוק
www.s-artishock.co.il